Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Röd dag

Av Inga-Lina - 3 november 2007 12:26

Och det hade jag ingen aning om! Missade det och upptäckte det först när jag skulle gå ut och köpa morgontidningar. Nåväl. I går träffade jag min supertrevliga tarotläserska. Kan man egentligen använda tarotkort som kristen? Naturligtvis inte. Strängt taget är det en synd. Jag ursäktade mig med att jag inte vill veta något om framtiden, utan bara vill förstå den nuvarande situationen, men vi får se vad Jesus säger om det när jag möter honom på andra sidan. Det var i alla fall väldigt fina kort som föll ut, The Sun, Ten of Coins och The Chariot. Dock blev jag varnad för att i brådrasket börja köra över folk i min fina vagn när den fått upp farten. Om en liten stund ska jag ut och äta falafel - och sedan ska jag möta en hemlig inspirationskälla till en av mina huvudpersoner. Möten med denna person ger mig så otroligt mycket energi och laddar mig för lång tid framöver. En egentligen rätt skum del av skrivprocessen....

 
 
Ingen bild

Johanna W

5 november 2007 08:48

Härligt med en kristen som syndar lite :-)
Att vara perfekt kristen är nog en synd i sig.

Själv besökte jag en tarotläsare i New York förra månaden men hon var urdålig, "Give me another fifty dollar if you want to know about love", då hade hon redan kostat 400 kr för tio minuter.
"Nä, jag vill inte veta nåt om kärlek, jag vill bara veta om jobb och pengar"sa jag och gick.

Johanna W

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 november 2007 08:53

Hu, vad hemskt! Nej, min tarotläserska är supersnäll och vill aldrig sluta prata. Men du fann dig ju snabbt i New York!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards