Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Facebook?

Av Inga-Lina - 19 november 2009 13:19

Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte. Fick häromveckan en rätt sur kommentar från en kollega när jag sa att jag Facebook-vägrar. "Jaså, och när du träffar bekanta på gatan, vägrar du att hälsa också?" Nu har jag gått och grunnat på det länge. Vad är det jag förlorar genom att inte vara med?

 
 
lyckans smed

lyckans smed

19 november 2009 13:29

Hej! Jag har inte heller velat vara med i facebook, men har precis gått med pga, att jag startat företag och vill att många ska få veta vad jag gör. Det är bra på det viset att hålla kontakt med gamla klasskompisar och så, många som man inte träffat på flera år. Det är skoj, annars tycker jag att det är konstigt och onödigt sätt att "umgås" på. Man ska typ skriva vad man gör... "Nu ska jag fika."
-Jaaaa, intressant!?
Gör som du känner och fortsätt facebook-vägra ;-)
lycka till dig...

http://www.lyckosmide.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

20 november 2009 10:44

Tack för peppningen:) Fast jag har ju också eget företag... frågan är om man missar knäck på grund av att man inte är med. Eller är alltsammans en illusion?

 
maria granberg

maria granberg

20 november 2009 18:46

Kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen.
Jag tycker att man gör som man vill med facebook och att det där med hälsningen på gatan var en ovanligt fånig jämförelse.
Facebook kan vara ett bra sätt att få kontakt med människor från tidigare epoker av sitt liv.

Men Facebook och andra sajter kan aldrig slå ut levande mänskliga möten.

http://www.alce.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

22 november 2009 22:10

Jag har saknat dig , Maria, hoppas allt är väl med dig:)
Just människor från tidigare epoker... jag har haft en del ovanligt puckade epoker:))) Och de gamla vänner som jag vill umgås med träffar jag förstås live.

 
Ingen bild

Cecilia

24 november 2009 16:39

Klart du ska gå med i Facebook, så kan vi ses där! Saknar ditt glada humör! Fin bild förresten! Kram Cecilia Helle

 
Ingen bild

Inga-Lina

24 november 2009 19:33

I så fall för din skull, Cecilia:) Jag har hört att du har intressanta nyheter på gång:) Kram!

 
Eva

Eva

24 november 2009 21:35

Du är tillbaka igen, va kul! Välkommen! Jag är med på Facebook. Mest för skojs skull."Snacka" med kompisar som jag inte ringer till så ofta. Kolla runt lite vad som händer. Gör reklam för olika saker som jag gör. Det är ett sätt för mig, som ensamarbetare, att umgås virtuellt.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

26 november 2009 10:12

Ja, jag är tillbaka lite smått:) Har varit inne hos dig och hälsat på, det verkade så skönt med semester!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards