Alla inlägg under juni 2008

Av Inga-Lina - 30 juni 2008 20:09



På Statsbiblioteket den 1 juli


15:00-19:00 superKULtur Häftiga aktiviteter för barnen med interkulturellt tema. Gör egna coola pins och spännande pyssel, klottra på graffitiväggen, plaska i pildammen och smaka på exotiska snacks som lyckokakor och afrikansk isglass. Prova skrivarverkstaden med författarna Ylva Wallin och Inga-Lina Lindqvist. Lyssna på sagor från hela världen, gör kinesiska figurer och var med och skapa Litteraturfestivalens otroliga ordskog.


Jo, det ska jag visst då


Jag. På semester

Av Inga-Lina - 28 juni 2008 21:54

Idag är första dagen då jag försöker varva ner lite grand efter korrläsning, omslagsbekymmer, intensiva undervisningspass och artikelvånda, men det går sisådär. Jag börjar förstå att ångest kan vara ett symptom på trötthet och är inte nödvändigtvis kopplad till att man verkligen har något att oroa sig för. Pratade idag med kvinnan som ska göra hemsidan för "Drottningflickan" och vi kom fram till att vi ska smida medan järnet fortfarande är varmt - om jag skriver ihop materialet nu kanske jag kan börja vila i nästa vecka. Ja, jag hör hur löjligt det låter!

Av Inga-Lina - 27 juni 2008 18:32

...har jag haft på bloggen enligt bloggtoppen.se Och det är jag så glad för! Av någon anledning satte jag just den här siffran som mitt mål när jag började. Det vill jag fira med en liten omröstning som ni hittar till höger. Tio tusen röda rosor vill jag skänka alla som följt mig i mina vedermödor. "Drottningflickan" är på väg till tryckeriet - jag är lycklig, utpumpad, korsögd.

Av Inga-Lina - 27 juni 2008 12:34

... nu idag blev den publicerad. Oj, vad det knäcket tog på krafterna. Min semester närmar sig med stormsteg - men ska jag behöva gå i landsflykt nu eller räcker det med att bara promenera längs kajerna?

Av Inga-Lina - 25 juni 2008 17:47

Inte bara framsidan, utan även baksidan. Jobbade om baksidestexterna. Fick ett jättegulligt mejl från en lyssnare som uppskattade min senaste (och sista) tidskriftskrönika i OBS i P1. Den kan man förresten lyssna på här.

Jobbade om en artikel på lunchen. Begrundade tillvarons kaos på eftermiddagen och bestämde mig för vilken strategi jag ska ha under min semestervecka - jag har alltså bestämt mig för att ta semester. Jo, min strategi är att stänga av mobilerna, promenera nära vatten och titta på blommor. Både tecknade och riktiga.

Av Inga-Lina - 23 juni 2008 20:50

... om inte korrekturläser nu igen. Klockan är 20.51, sidan är 63 och jag ska upp klockan 7 imorgon. Just nu känner jag mig bara allergisk mot text. All text. Till och med mjölkpaketet får mig att må illa, det finns bokstäver på den. Jag vill aldrig se en bokstav mer i hela mitt liv, känns det som. Just nu i alla fall.

Av Inga-Lina - 22 juni 2008 14:05


Så här är det tänkt att det ska se ut på ett ungefär - och hemsidan är på gång... I verkligheten är bilden grönare, men jag väntar på slutversionen som visst ska uppenbara sig i början på nästa vecka. Och i slutet på nästa vecka går den i tryck - äntligen!

Av Inga-Lina - 20 juni 2008 13:23

Jag vill önska er alla en riktigt skön midsommarafton - en av mina favorithögtider, en djupt folklig tradition, något av det svenskaste som finns. Men jag ska även minnas min polska midsommar för åtta år sedan, nedanför murarna för slottet i Malbork, eldarna som brann på stranden, bovetegröten och de gröna bärnstenen jag bar. Och dragspelet spelade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards