Alla inlägg den 6 november 2007

Av Inga-Lina - 6 november 2007 19:24

Ångestbarometern står på "storm". Idag spikade min glade förläggare och jag att Drottningflickan verkligen ska planeras in till hösten 2008. Paniken är obeskrivlig. Kommer jag verkligen att klara det? Är min bok överhuvudtaget intressant för någon förutom de närmast sörjande (och då menar jag verkligen sörjande?) Jag borde lita på min intuition, min begåvning, min goda tur, men allt jag känner är kall skräck och gastkramande ångest. Händerna darrar, jag har yrsel och hemma väntar två böcker på att recenseras, femtio sidor elevtexter på att läsas och jag ska skriva en radiokrönika om en litterär låtsaskopmis. Hej väggen, här kommer jag!

Av Inga-Lina - 6 november 2007 16:32

Jag bör kanske göra sak av det. Att man i Sveriges huvudstad inte kan åstadkomma en så enkel attraktion. Jo, jag saknar Malmö lite grand redan. Romanpaniken har idag varvats med jobbpaniken. Jag tror inte jag har gjort så många misstag på tre år som jag gjort de två senaste veckorna. Betyder det att jag håller på att gå in i väggen? Nej, jag är född i fd Sovjet, man gick inte in i väggar där. Vi hade femårsplaner och drack vodka. Inte jag förstås, men alla andra.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards