Alla inlägg den 10 december 2007

Av Inga-Lina - 10 december 2007 19:39

Min kusin dansade på Nobelfesten ! Han är Tommy i Pippi Långstrump. Nu ringer släkten till varandra kors och tvärs, från Minsk till Lausanne. Allt var ju hemligt in i det sista, vi visste inget och så helt plötsligt hör vi "Aleksander Nikolaev" över hela Blå Hallen. Stoltheten känner inga gränser, vad fin han är! Nu dansar Pippis mamma som är en ängel - vilket ofrivilligt för tankarna till drottningens urringning och det maffiga korset där. Ser vi en trend? Är det en önskan om att komma ut ur garderoben som en kristen drottning?


"Men hur är det med de sanna klerkerna? sa Merlin. Finns det ingen hjälp att få hos dem? Inte kan alla era präster och biskopar vara fördärvade?

- Själva Tron har slitits i stycken sedan din tid och talar med kluven stämma. Även om den kunde göras hel igen är de kristna endast en tiondel av folket. Där finns ingen hjälp att få.

- Låt oss då söka hjälp från andra sidan havet! Finns det ingen kristen furste i Neustrien eller Irland eller Benwick som skulle komma hit och befria Britannien om han blev kallad?

(Och Pendragon svarade)

- Det finns ingen kristen furste kvar ..."

CS Lewis, Vredens tid, öv Gunnar Gällmo



Min kusin



Merlins hopp?



Av Inga-Lina - 10 december 2007 16:53

Skriver och skriver - och ju längre jag kommer in i manuset desto "mera och mera konstigare" saker som dyker upp. Idag har skrivandet gått i MLM:s tecken - multi-level marketing, även kallad nätmarketing.


- En fråga, sa hon, helt apropå: har du hört talas om produkter från Döda havet? Jag har för mig att tillverkaren heter Nona, doktor Nona eller något. En bekant till mig håller precis på och bygger en hemsida åt dem – jag har kollat lite och faktiskt hittat mycket matnyttigt för egen del. Jag pratar inte om att man kan tjäna på det, det säger liksom sig självt. Vad som intresserar mig är tillämpningen – att prata med någon som faktiskt använt dem.

Jag tänkte efter:

- Min mamma håller på med sånt. Du skulle i så fall prata med henne, inte med mig!

- Det låter ju intressant! Vad exakt jobbar hon med? Hur länge har hon gjort det? Går det bra för henne? Själv gillar jag doktor Nonas produkter – jag tror faktiskt att jag ska börja med att på allvar lansera det här i Sverige. Det är en enkel beräkning. Det bor åtta miljoner i Sverige. Om en av tusen börjar samarbeta, rent statistiskt, då har vi redan 8 000 personer, man köper produkter för i bästa fall 100 euro i månaden, lika med 800 000 euro – 40 procent är nätverkets förtjänst, det vill säga 320 000 euro i månaden. Som ett gäng på tio personer kan dela på. Jag vill verkligen sätta igång… jag har allt material på engelska, det finns kanske en poäng i att översätta till svenska? Jag behöver bara få tag på pålitligt folk. Kanske ordna ett seminarium, i Stockholm, för de intresserade. Inbjudan kan ju gå ut till den breda allmänheten.


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards