Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Skicka en dåre...

Av Inga-Lina - 21 april 2009 14:04

Det ryska talesättet "skicka en dåre att be till Gud, och han kommer att spräcka pannan mot golvet", måste ha formulerats med tanke på Mohamed Omar. Idag blir han intervjuad i Aftonbladet Kultur. Läs och häpna.


" /.../ det finns ingen progressiv och reaktionär islam utan islam är en. Och den har kommit för att hjälpa västvärlden ur den här situationen, ur feminismen och homosexualiteten och andra sjukdomar. Islam är botemedlet. Vad Andreas Malm vill är att islam ska sjunka ner i krisen, i det sjuka västerlandet och bli nedsmutsat. Det kan jag absolut inte acceptera"


Intresseklubben antecknar, Omar!


Fler dåraktigheter kom med posten idag. I ett mycket skrynkligt kuvert, adresserat till "författaren Inga-Lina Lindqvist" låg ett brev, skrivet med tryckbokstäver och undertecknat "Fegt anonym eftersom det ej råder yttrande frihet i detta land längre". Brevet föranleddes av min lilla artikel i AB med rubriken "SD lockar mest lågutbildade och förstagångsväljare".


"Hade du bott i förorten med dessa mängder muslimer o afrikaner, fått din handväska frånryckt av mörka killar på moped, fått dina "svennebarn" misshandlade i sandlådan, din tonårsson rånad på mobil o klocka" etc etc, ja ni fattar, "så hade du snart röstat på SD du med. Det är lätt att försvara packet när man lever i en skyddad verkstad".


Med tanke på att brevet var adresserat till den invandrartäta förorten Kista, där jag ju bor, var effekten oemotståndligt komisk.





 
 
Laila Labbala

Laila Labbala

22 april 2009 22:45

Jo, läste om Omar och tänkte att han definitivt missat allt vad PR, strategi och timeing heter. Kanske han fått kollapsen? För Andreas Malm har rätt, anser jag. Vi har en enorm muslimrädsla! Kanske Omar vill provocera oss med det vi är så rädda för. Det muslimska herraväldet.

När det gäller SD-anhängare. De är korkade. Väldigt. Skönt, är väl det! Tack Gode Gud för det!!!!!

Friska vindar blåser i byn! Vårvindar!

Hälsningar från Labbala

http://lailalabbala.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

23 april 2009 13:29

Eller tvärtom - han har välutvecklad känsla för tajming.

Tyvärr är alldeles för många SD-anhängare alldeles för smarta och är ett rejält hot.

 
Syltan

Syltan

24 april 2009 09:57

Visst är det lustigt det där, att Sverige faktiskt inte hade något typ av våld "förr i tiden"... :-)
Trevlig helg!

http://syltan.bloggagratis.se

 
Laila

Laila

24 april 2009 21:12

Känmner mig väldigt underförminskad. Och sur.
Men när det gäller Storhistoria,.
Man kan ju bara backa och försvinmna. Hatar idioti,
Försrår inte dig i sncket,Älsjkar mu8slinska kvinnor, Samt Sprit!

http://lailalabbala.wordpress.com

 
Ingen bild

maria granberg

24 april 2009 21:51

Jag får en väldig olustig känsla av att läsa intervjun.
Dessutom är jag övertygad om att karln menar vartenda ord han säger.

 
Ingen bild

Inga-Lina

24 april 2009 21:56

Jepp, Maria, det är jag också övertygad om. Han kanske menar att Socialstyrelsen hade för bråttom på 70-talet när de tog bort sjukdomsstämpeln vad gäller homosexualitet. Nu finns det tydligen ett botemedel mot det, och ja, mot feminism också. En riktig mirakelkur, med andra ord.

Kram, Laila! Inte för att jag hänger med, utan för att jag gillar dig:)

 
Laila Labbala

Laila Labbala

25 april 2009 22:55

Jomen, Inga-Lina. Visst är det så. De man gillar tolkar man positivt oavsett hur korkade (läs jag) är. Vad underbart att du såg bra för mig!;-)!

Har tyvärr så liten tid att läsa. Det känns som en sådan oerhörd lyx. Men när, då läser jag bl a dig. Längtar fortsätta med läsandet. Hoppas få ro. Har också den där boken om skrivarkursen du nämnde tidigare. (Lennart Hageland eller något ditåt)samt Kerstin Ekmans "Herrarna i hagen". Jesus vad man är rik, egentligen trots trasiga kläder!

Ha Det Bäst. Imorgon ska jag köpa spikmatta!Shakti något! Spikmattor bra. Chiropratikantorer = sadister!

kram från Labbala

http://lailalabbala.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards