Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Familjen Babajou - i mitt hjärta

Av Inga-Lina - 1 april 2009 12:15

Har ni sett den nya svenska serien på SVT, "Familjen Babajou"? Om inte, kasta er genast över SVT Play och se första avsnittet! Jag har aldrig, aldrig sett ett så bra drama gjort av SVT. Gnället i DN och SR tycker jag att man kan överse med, serien är en blivande klassiker, en modern saga som berör. Ja, precis som Aftonbladets tevekrönikör skrev igår: "Plötsligt händer det". Plötsligt skrivs och spelas något som fungerar!


[Bild: Familjen Babajou]

Som ungdomen säger idag: de äger!

 
 
Syltan

Syltan

1 april 2009 14:43

Jag tyckte också om den! Den var både rolig och tragisk. Och bra spelat, speciellt den kvinnliga läraren var ju "klockren"!
Ser med spänning fram till del 2 och 3. :-)

http://syltan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

1 april 2009 16:40

Hej Syltan!!! Jamenvisst var den kvinnliga läraren underbar. Och det är just henne DN och SR gnäller över, att hon skulle vara osannolik. Hallå där, säger jag bara, vad sägs om verklighet upphöjd till fiktion, en fungerande överdrift, en förtätning osv osv... Hon var, precis som du säger, klockren.

 
maria granberg

maria granberg

3 april 2009 15:32

Missade. Men som tur var gick det i repris när jag hade nattpass.
Den kvinnliga läraren var mycket bra skildrad och faktiskt väldigt sannolik.
Det här var verkligt bra teve.

http://alce.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

3 april 2009 18:17

Ja, jag längtar till måndagen:) Kram, Maria!

 
Laila Labbala

Laila Labbala

4 april 2009 23:34

Jo, den är häftigt skön att blicka gluggarna mot via Play Prima. (Tack för det SVT och helt utan licenstvång samt hjärntvätteenfaldigande skitdokussåpor!)

Försöker finna ut blommorna på busken. Är det Rosenmandel?Inget är så vackert som Rosenmandel om våren men tyvärr är de så bräckliga plantorna/buskarna. Har försökt odla dem flera gånger efter underbar vårupplevelse när en hel grupp Rosenmandlar slog ut i en slags drömsk allé i Stockholmsförort. Annars är ju syreéner inte illa de heller.

Må Kraften Vara med dig vidare!

hälsar laila Labbala från Lombolo

http://lailalabbala.wordpress.com

 
mockapocka

mockapocka

5 april 2009 17:12

Tack för tipset! Såg sista fem minutrarna på första avsnittet och blev lite nyfiken. Samtidigt har det varit så mycket uselt svenskt på sista tiden så jag slog bort det (hoppet om att det skulle vara bra). Men det ska jag alltså inte göra!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

6 april 2009 12:42

Laila, jag har ingen aning! När jag letar bilder till bloggen skriver jag in sådant som "rosa blommor" i google:) Jag tror på din teori, att det är rosenmandel, dock! tack för önskningar om kraften, det behövs!

 
Syltan

Syltan

6 april 2009 17:01

Ikväll kommer del 2, missa inte nu, för allt i världen! :-)

http://syltan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

angelika

12 maj 2009 18:40

Familjen babajou är den bästa serien jag sett

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards