Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Uppläsning - redan nu på fredag!

Av Inga-Lina - 26 november 2008 13:15

I min superstressade tillvaro höll jag nästan på att glömma senhöstens litterära höjdpunkt:


Författarkvällen på Skrivarakademin - uppläsning och boksignering - redan nu, fredagen den 28/11 kl 18.30, på Kungstensgatan 45 (T-Rådmansgatan) - med Ulf Eriksson, Anna Schulze, Sören Bondeson, Erik Grundström och Inga-Lina Lindqvist.


Det ska bli så roligt! Och jag hoppas verkligen att många kommer, för böckerna som ska presenteras tillhör höstens mest hyllade.


"Suverän i samtida svensk novellkonst"

Om Ulf Erikssons "Det försvunna rummet" i Expressen


"Bondeson vet hur en slipsten ska dras"

om Sören Bondesons "Till natten lokalt snöfall" i Svenska Dagbladet


"Ett glädjefullt löfte från en av Sveriges mest stilsäkra författare."

om Erik Grundströms "Glöm inte kannibalerna" i Dagens Nyheter


"Konstfullt storbygge utifrån det vardagliga."

om Anna Schulzes "Ge mig en människa" i Aftonbladet


ja, och vad folk har sagt om min bok vet ni redan:)





 
 
Eva

Eva

26 november 2008 21:32

Synd att jag bor så långt bort!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
maria granberg

maria granberg

27 november 2008 20:26

Du har fått en award av mig.
Gå in på min sida och läs mer.

http://www.alce.bloggagratis.se

 
sjömilla

sjömilla

1 december 2008 12:34

Jag tycker din sida var spännande att läsa och jag återkommer med nöje

http://sjomilla.blogspot.com

 
ylvan

ylvan

2 december 2008 13:26

Hur gick det i fredags?
/ylva

http://ylvawallin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

2 december 2008 19:19

Hej Sjömilla! Jag har varit inne på din blogg men kunde tyvärr inte lämna kommentar - du kan lägga till fler kategorier på kommentarfunktionen, om du vill, annars kan vi icke-googlare inte kommentera.

Vilka otroligt fina bilder du gör! Låt oss hålla kontakten:) Jag har precis lämnat ifrån mig en bildbokmanus, men till den har förlaget redan köpt färdiga bilder. Ha det gott så länge!

 
Ingen bild

Inga-Lina

2 december 2008 19:20

Ylva - det var en fantastisk uppläsning. Fullt med folk i lokalen - och fyra olika lästemperament. Sören var inte med tyvärr, men det var enda molnet på vår kvällshimmel:)

 
Ingen bild

ylva

2 december 2008 19:29

Typiskt! Bara för att inte jag var där ...
Men bra för er och vad kul att det kom massor av folk!!
: )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards