Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Lördagen - en fortsättning

Av Inga-Lina - 4 november 2008 19:26

Från Waldemarsudde promenerade vi till Gamla stan. Där drack vi afternoon tea på Lady Hamilton Hotell. Hur mysigt som helst!


Och stinna av allt socker och fett rullade vi vidare till Söder där vi - äntligen! - såg filmen "Mamma mia". Fyra näsdukar gick åt för min del, min väninna var inte så blödig. Men jag kan inte lyssna på "The winner takes it all" utan att gråta! Meryl Streep ska jag inte prata om - ni har säkert alla sett filmen. Och om ni inte har - gå genast och se den! Nåväl. Vi förflyttade oss till Bistro Süd, där vi åt helt justa ostron och fullkomligt gudomlig anka.

God som brässerad


Ja, sen gick vi faktiskt hem. Mätta och trötta och helt förbi sig... Och det bästa av allt var att slapp diskutera presidentvalet i USA...


Efter denna fantastiska minisemester kände jag att livskrafterna rann till, så nu knackar jag på allt jag kan på barnboken!

 
 
maria granberg

maria granberg

4 november 2008 21:37

Jag måste berätta att jag faktiskt inte sett filmen.
Ska se den men kan inte avgöra om det är en film vi ska se hela familjen eller om jag bara ska gå med min man.

http://www.alce.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 november 2008 11:55

Jag gick ju på en biograf här i Stockholm - och det var så många barn i salongen att jag blev rentav lite förvånad. Men filmen funkar definitivt som familjefilm. Fast jag tror ändå att det blir olika "tittningar" beroende på vem man tittar med:)

 
Eva

Eva

5 november 2008 14:54

Hm, jag har inte heller sett den, kommer aldrig till skott om ingen draaar iväg mig på bio. Men afternoon tea tror jag ingen skulle behöva dra iväg mig till :-)

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Helene Rådberg

Helene Rådberg

10 november 2008 14:24

Vilken härlig helg. I Sandviken finns det digital uppkoppling mot Metropolitan i NY så jag såg en fantastisk nyskriven opera i lördags. Doktor Atomic av John Adams. Sändningen var i realtid så bruset från publiken i N.Y letade sig in till oss elva i Folkets Hus-salongen!Nu ser jag frem emot att du kommer till Valbo och hoppas du har tid med en kopp kaffe mellan tåg och framträdande. Helene

http://www.helenerådberg.se

 
Eva

Eva

13 november 2008 11:43

Är du på väg upp till Ösd. något framöver? Hur blev det med biblioteket?

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

14 november 2008 22:42

Ja, jag fick en vision igår när jag var på t-centalen, hur jag tar nattåget till Östersund... Det kändes så lockande. Men jag klarar inte av att själv kontakta biblioteket:(

 
Eva

Eva

15 november 2008 22:24

Ska jag vara din manager?

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

17 november 2008 19:58

Haha, Eva:)) Ja, kanske i detta fall:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards