Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Ja, jag jobbar...

Av Inga-Lina - 4 november 2008 19:10

... men jag har också klämt in tre semesterdagar förra veckan. Jag har ju min fantastiska väninna från Malmö som jag har känt i över tjugo år och som jag pratar med varje dag - en gång om året lyxar vi till det och tar en gemensam semester. I år blev det Stockholm ( men vi har varit i Kroatien och Polen också). Grejen är att vi hinner med så otroligt mycket när vi väl är igång.


Fredagen var en mellandag. Utställningen "Lura ögat" på Nationalmuseet såg vi på förmiddagen. Den var väl trevlig, men inte mer. Vi åt grekiskt på Söder och gick sen och såg "Cabaret" på Stadsteatern. Det var riktigt hemskt, måste jag säga. Vad har Colin Nutley för människosyn, egentligen? Ja, det var en liten missräkning, men min väninna och jag ska kompensera det senare - vi ska gå på "Jesus Christ Superstar" i Malmö senare i höst. Den lär ju vara en toppenföreställning.


Lördagen däremot blev en fullträff. På förmiddagen åkte vi till Waldemarsudde och såg Helmut Osslund där. Vi är båda två hemskt obildade vad gäller den svenska bildande konsten, så Osslund (som min man tipsade oss om) blev en riktig knock-out. Wow!

Som om det inte var nog var den andra utställningen på Waldemarsudde också en höjdare. Lars Lerin heter konstnären och målar monumentala akvareller - jag, jag menar akvareller, som täcker hela väggar.

Utsnitt av Anlöp Svolvaer, 2007

 
 
Eva

Eva

5 november 2008 14:52

Så härligt med väninnedagar och teater och utställningar!! Lars Lerin målar så jag blir nästan gråtfärdig av lycka!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 november 2008 16:49

Du kände säkert till honom? Ja, han verkade ju väldigt känd. Och han hade gett ut 40 böcker!

 
Eva

Eva

5 november 2008 17:43

Jag har läst någon av böckerna och tittat på de vackra bilderna. Han hade en slags melankolisk ton som tilltalar mig.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 november 2008 19:57

... men hade ju så många svårigheter privat också att kämpa med, enligt info på utställningen, och det märks väl i stämningen på bilderna...

 
Eva

Eva

5 november 2008 21:04

Ja sannerligen.

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards