Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Inga-Lina - 8 oktober 2008 12:56

Var? Jo, men där man alltid sitter när man har släppt en bok. I den nya, som ska skrivas. Och jag sitter med två halvfärdiga projekt som måste slutföras. Men jag kommer ju ändå inte undan frågan om tredje delen, efter "Mirakelkuren" och "Drottningflickan". Den som har arbetsnamnet "Kärleksnyckeln". Alltför många idéer snurrar i huvudet. Ska jag utveckla temat om mördar och döttrar? Det vore kanske inte så fel. Dessutom har konturerna av en eventuell fjärde del blivit hallucinatoriskt tydliga. Inte så lätt, med tanke på hur utskälld jag blivit för mitt sätt att skriva - av kritikerna. Läsarna är snällare - dem jag hört av, i alla fall. Trots allt - arbetet grundar sig i att jag tror på det jag gör. Saken är den att min skrivargrupp träffas på lördag och det är ett ypperligt tillfälle att skriva ett utkast till ett första kapitel - ska jag våga?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards