Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Nu har böckerna kommit från tryckeriet - Uppdaterat

Av Inga-Lina - 29 augusti 2008 14:45

Det ska verkligen bli spännande. Enligt min lilla omröstning på bloggen räknar 36,4 % av er med att få ett gratis ex. Och då kan jag ju säga att de är på väg:)


Annars så går jag här och vankar och våndas. Försöker att inte tänka på mottagandet, men tankarna överfaller precis innan jag somnar, eller i andra obevakade ögonblick.


I lördags var jag ute och plockade svamp i hällande regn, och det var riktigt skönt. Naturen har en helande verkan, det upptäckte jag när jag bodde i Jämtland. Innan dess trodde jag inte riktigt på det. Nåväl. De sista karljohansvamparna och björksopparna har jag torkat. Blodriskorna har jag saltat in. Till vilken nytta då? Ingen aning. Kanske kan man hacka ner dem i potatissallad. Lite diverse skivlingar har jag stekt och mejat ner i en potatislåda tillsammans med färsk rosmarin, persilja, citronsaft och en skvätt soja. Smörsopparna har jag förvällt och fryst in - och en liten del har jag marinerat, men det är bara jag här hemma som upskattar marinerad svamp. Känner mig så nöjd och duktig. På lördag är det dags igen - och då startar jakten på trattkantarellerna som bevisligen har synts i trakten!

 
 
Eva

Eva

29 augusti 2008 17:11

Förstår att det är spännande, att invänta sin bok är nästan som att vänta och föda barn. Hoppas du blir nöjd!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
maria granberg

maria granberg

30 augusti 2008 20:09

Jag räknar med att kunna köpa boken direkt av dig i din monter.

http://www.alce.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

1 september 2008 15:46

Tack, kära vänner... Jag erkänner att jag känner mig fruktansvärt nervös, men sörsöker hålla det ifrån mig... Begraver mig i annat arbete istället:)

 
Monica

Monica

1 september 2008 21:50

Ska också köpa boken av dig på bokmässan

http://monicaolssonkolkman.blogspot.com

 
Eva

Eva

2 september 2008 14:05

Och jag som inte ska på bokmässan får snällt vänta tills boken kommer ut i handeln.
(Läs: stackars mig som inte kan åka till bokmässan:-)

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

8 september 2008 22:54

Bok hit och bok dit. Vad betyder det egentligen i det långa loppet? Jag tycker att det är imponerande att du har gjort så mycket spännande saker med svamp!

 
Eva

Eva

12 september 2008 16:37

TACK! Återkommer med respons.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Eva

Eva

15 september 2008 11:42

WOW Inga-Lina, you have done it again! Nu, ännu bättre! Jag talar om boken. Har nu läst ut den och den fastnade i mitt inre. Funderar över den. Mycket. Åh vad jag vill att du kommer till Ösd. och berättar om den! Tror jag ska skriva ett ÖP-blogginlägg om vikten av att bjuda in dig till din f d stad. Kram!!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

15 september 2008 15:43

Tack, Eva! Jag misstänkte det lite grand, att den här var bättre. Man lär sig ju mycket med tiden, i takt med att man får lite erfarenhet. Tack återigen för ditt stöd, det har varit ovärderligt!

 
maria granberg

maria granberg

16 september 2008 12:46

Hej!
Har skrivit lite i min blogg om vad jag kommer att syssla med under bokmässan.
Välkommen till vår monter och välkommen att lyssna på något av framträdena!

http://www.alce.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards