Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Höst, ångest och roliga prylar

Av Inga-Lina - 18 augusti 2008 09:16

Jag ligger efter så fenomenalt mycket att det inte är sant. Med allt. Idag känns det i alla fall som att jag ska upp i sadeln igen. Men några roliga grejor har jag i alla fall gjort - jag har varit i två dagar på ett ställe som heter Hjelmserydstiftelsen. Höll ett föredrag om den ryska litteraturen där - ett oväntat bra föredrag, jag blev själv lite överraskad hur jag fick ihop det. Måste skriva ner det! Och dessutom anmälde jag mig till en helgkurs där - i oktober. I bonadsmålning. BONADSMÅLNING. Jag ska måla en bonad. Det ska bli riktigt skönt. Min hemsida skulle man nästan kunna smygtitta på nu. Den är inte hundra procent klar, men man kan t ex titta på extramaterial och kalendarium.


Hemsidesmygtitta kan man HÄR


Drottningflickan av Inga-Lina Lindqvist

 
 
Eva

Eva

18 augusti 2008 19:58

Bonadsmålning?! Att brodera bonader vet jag att man gör men måla? Låter så kul! Snygg hemsida tycker jag.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Monica

Monica

18 augusti 2008 20:13

Kul med hemsidan!

http://monicaolssonkolkman.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

18 augusti 2008 21:00

Åh vilken fräsch och fin hemsida! Både återhållsam och inbjudande! Längtar efter att läsa boken!!! Kommer över på bokmässan för att få den signerad.
Johanna Wistrand

http://www.forfattarcoachen.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

18 augusti 2008 21:04

Tack, tack... (bugar, bockar, fast det är inte jag som gjort hemsidan utan en jätteduktug kvinnlig webbdesigner) Apropå att måla bonader, så visste jag inte heller att man kunde. Tydligen stryker man på någon sorts kritmojs på linne så det blir glatt och styvt och sedan så målar man på det:)

 
snowflake

snowflake

19 augusti 2008 06:29

Så underbart med en person som håller föredraget först, och först därefter skriver ner det!

http://snowflakesinrain.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

19 augusti 2008 10:56

Tack, Snowflake. Det var otroligt rart sagt av dig:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards