Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Halva bunten är i min hand

Av Inga-Lina - 23 april 2008 16:47

... den andra halvan kommer imorgon. Nu ska det redigeras. På de första 102 sidorna är det 1 (en) sida som helt har klarat sig undan redaktörens anmärkningar. Den ska jag rama in, tror jag. Och så finns det de som tror att författaren sitter i ett torn och skapar sina storverk alldeles själv med hjälp av en enbart gudomlig inspiration. Nehej då. Fast det hade varit roligt som omväxling. Idag har jag spelat in min första tidskriftskrönika för OBS i P1. Lyssna gärna imorgon eller via SR:s hemsida. Sedan åt jag lunch med en väninna, fikade på förlaget, gick till jobbet och skrev en recension av Corinne Maiers "No kid". Håll utkik i Aftonbladet endera dagen. Ikväll ska jag undervisa.


-Hej alla barn, jag heter Rulle. -Jag är full. -Full Rulle. -Hej då.


Minns ni den? Sven Melanders gamla sketch?



Sven Melander som Rulle. (foto: Björn Lundberg/Pressens bild)

Jo det är visst jag på bilden

 
 
Eva

Eva

23 april 2008 21:13

Hahaha...säkert att det är du?! Ska lyssna på P1 via nätet. Ja tänk alla som tror att författarlivet är en nekel matsch. Jag ska skicka dem hit, för att läsa och begrunda. I morgon ska jag bli intervjuad av Kyrkans tidnings stiftssida. Kul, hoppas jag.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

23 april 2008 22:21

Vad roligt att Kyrkans Tidning ska uppmärksamma dig! Kanske kan jag få en kopia på artikeln sen?

 
Eva

Eva

23 april 2008 23:35

Ska försöka fixa det, om den blir bra d v s :-). Och det ska stå enkel på min förra komm. Fick till ett nytt ord där ser jag - nekel.

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards