Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Manisk

Av Inga-Lina - 13 april 2008 11:02

Nu är jag inne i en manisk period där idéerna sprutar ut genom öronen igen - det är precis som om romanen hade suttit som en propp, och nu, när proppen åkt ut så forsar det in vatten i tomrummen. Och jag skriver fortfarande nästan bara för hand. Almanackan står också ut i fyra snibbar och ett hörn och jag förstår inte hur jag ska orka med allt, men å andra sidan har jag roligt. På onsdag ska jag till Skåne, till Värby församling och prata om Mirakelkuren med en läsecirkel. Känns onekligen lite skrämmande: de har läst boken, så nu vet de allt om mig. Men möten med läsare är guld värda - det är ju där jag får den riktigt djupa kunskapen om vad jag egentligen åstadkommit. En bok är inte färdig förrän den blivit läst.

 
 
Eva

Eva

13 april 2008 11:40

Exakt! En bok är inte färdig förrän den blivit läst! I tisdags var jag och mina skrivgruppskamrater i Lit och pratatde om skrivande och läste texter. Vilken respons! Så upplyftande att möta positiva intresserade människor. Just i dessa möten känns mitt skrivande så viktigt. Jag har något att förmedla. Har församlingen hört av sig till dig angående ett besök? Ska jag prata med bibl. igen angående besök av dig i höst?

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

15 april 2008 17:03

Nej, församlingen har inte hört av sig:((
Men om du orkar prata med biblioteket vore det ju kul. Nu komer jag ut med en ny bok i höst:))
Vad roligt att ni är ute och träffar läsare!

 
Eva

Eva

15 april 2008 22:27

Jag kollar vidare med bibl. Ja det skulle ju vara jättekul att få höra dig tillsammans med nya boken. Okt-nov, vad passar dig?

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards