Alla inlägg den 11 april 2008

Av Inga-Lina - 11 april 2008 15:53

Jag har tidigare skrivit om min kärlek till Jan Myrdal på bloggen. Igår bänkade jag mig naturligtvis framför Debatt i SVT för att lyssna på mannen. Det blev ju ett spektakel utan dess like. Jag led med Jan Myrdal, förstås, som försökte bringa förnuftets ljus med sig - ack, så snabbt det blåstes ut av skådespelaren Claes Malmberg. Var och en som läst Myrdal vet vad denne tycker om sådana uttryck som "mänsklig värme". Det är ungefär det värsta han vet - och han motiverar varför i till exempel "Samtida" och senare i "Inför nedräkningen" - för att inte tala om "Barndom". Och så fick han denna mänskliga värme uppkörd i ansiktet gång på gång - för att inte tala om Malmbergs försök att mjuka upp Myrdal med att berätta för honom att människor dör och det tycker Malmborg är förfärligt. Myrdal tyckte dock att det tillhör livets realiteter - det lades honom i fatet, den okänsliga jäveln.



Blåstes ut

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards