Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Inga-Lina - 31 oktober 2007 21:57

...och på alla andra ställen. Äventyret med de vitryska nunnorna fortsatte idag. Det bara vällde in folk i deras improviserade kyrkobod och nunnorna höll långa inspirerande föreläsningar om varje ikon, emaljerat ägg och guldmålat rökelsekar i keramik som bytte ägare. Lunch hann vi i alla fall trycka i oss. Mitt i maten fick min man (och tillika chaufför) ett telefonsamtal om att han behövdes som krishanterare i samband med rån, så han stack. Vi åkte alltså hemifrån klockan halvsju imorse och kom hem för en kvart sedan. Jag tror inte jag har varit så här trött sedan jag födde barn senast. Men Gud, vad mycket material till romanen jag fick!!! Det här var ju som ett skänk från ovan: jag skriver en roman om Elisabet som är föreståndarinna på ett kloster där man driver ett behandlingshem. Och så kommer det nunnor till Sala som driver ett behandlingshem. Vad heter deras kloster? Just det, Sankta Elisabets kloster! Vaddå, research???

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards