Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Inga-Lina - 23 oktober 2007 11:37

Utsövd - för en gångs skull - vaknade jag och blev genast upplivad av Jan Myrdals drapa i Svenska Dagbladet. "Kalla mig gärna heteronormativ", säger han. Jag älskar gubben! På riktigt. Någon gång ska jag skriva en bok som ska heta: "Myrdal. En kärlek". Sedan retade jag mig på HOMO:s invändningar mot reklam i tunnelbanan som uppmanar till att bevara äktenskapet. Till SvD säger HOMO så här: "Även om det är tillåtet att sprida de här budskapen( att barn behöver sina biologiska föräldrar, min anm) så betyder det inte att det är lämpligt". Lämpligt? Vem avgör vad som är lämpligt? Vore det inte mer på plats med en klädsam tolerans av typen "ni har era åsikter och vi har våra"? Nåja. Jag satte mig vid datorn och skulle precis börja skapa när jag blev uppringd av P4 - nu ska jag dit och prata om Göran Perssons kommande biografi, ska vara där kvart över två. Så nu sätter jag igång och jobbar i alla fall fram till lunch. Alltid något.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards